Morsdag var det!

När vi var i stugan, jag och baby så var det morsdag.
Helena och jag hade strosat runt på stan tidigare i veckan och letat efter en morsdagpresent, i var in på en "hokus pokus" butik, där det var himla trevligt folk som jobbade och gav god service. Dit ska vi gå tillbaka.
Vi hittade tillslut ett smycke som vi trodde min mamma skulle gilla.

När vi väl packade väskorna för att bege oss till sandviken så gick allt smärtfritt. Helenas mamma som skulle vara kattvakt hämtade även upp oss och skjutsade oss till tåget (TACK!)

Vi begav oss ut i stugan och vädret var inte det bästa just då! Det gick vågor som var höga som hus (okej lite överdrivet men nästan) både jag och Helena fick en sådan dödsångest under resan i den lilla ekan mitt ute på en stor sjö med vågor som slog in i båten en efter en!
Vi kom iallafall fram, välbehållna, MEN dyngsur!
Vi packade upp allt ur båten och snabbade oss upp till stugan, gjorde upp en eld och myste tillsammans.
Trötta och slitna somnade vi!
När vi vaknade dagen efter så sprack det upp vid kvällningen, sedan fick vi TOPPENVÄDER i hela 3dagar!

När det var morsdag så klev Helena upp tidigt på morgonen och började stuva på med bullbaket!
Vi skulle nämligen åka in till land och fira mammsen.
När vi skulle sätta in bullarna i ugnen så kom vi på att vi inte visste hur man tände ugnen eftersom den går på gasol.
ATTANS! Hur skulle vi nu göra?
Vi tog hundarna och satte dom i båten, hoppade i själva och åkte i land med icke gräddade bullar.
Gick in i huset och satte på ugnen, mötte mamma i köket som sa " nämen kommer ni?!". Hon såg lite förvånad ut.
Vi satte in bullarna i ugnen och gick ut på framsidan av huset och drack en kopp kaffe med mamma medans hon åt frukost. Solen sken och fåglarna kvittrade.
Sen var bullarna klar!
Då gick vi ut med dom till mammsen och på bullarna låg även ett paket.
Mamma blev så glad över smycket och började gå mannekäng. HAHA!

Mammsen







---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag har vi fått besked om lägenheten! Vi har även skrivit på kontraktet!
Nu har vi nycklarna till VÅRAN gemensamma lägenhet!
Underbart!
Jag älskar dig gumman! vi kommer att få det så bra!





puss
/Din

Kommentarer
Postat av: Helena

Det kommer bli bäst det här gumman i nya lägenheten:) JAG ÄLSKAR DIG!!!

2009-06-03 @ 15:29:10
Postat av: Johanna

Jag vill bara kika in även här och tacka så mycket för era sms och inlägg i gästboken, ni anar inte vad det värmer att få lite support, tack ska ni ha!!

Så vill jag också säga grattis till ert nya boende så spännande!!

Kramar på er!!..:)

2009-06-03 @ 19:52:07
URL: http://www.redvillas.se
Postat av: jessica

trevligt med "grannar " känner hihih

2009-06-04 @ 09:36:06
URL: http://jessicalejonhearth.blogg.se/
Postat av: Tinna

Åh vad kul! GRATTIS tjejer, jag är så glad för er skull! Ni är så fina..

2009-06-05 @ 09:39:33
URL: http://tuvalii.blogg.se/
Postat av: corrine

vill bara säga att ni har så fina kort på bloggen.

ni är verkligen duktig på att ta fina kort

kram

2009-06-29 @ 19:30:09
Postat av: Angelica

tack mamma! det är ju iallafall du som pryder detta blogginlägg, så det kan ju inte bli finare! puss! love u!

2009-06-29 @ 20:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0