ord och bilder

Idag har Helena skrivit på din grej till skolan.

Igår kom Helenas syster Hanna med Helenas cykel! Idag tog jag mig upp på stan och skulle pumpa den.. såg då att man måste pumpa den på macken, så då tog jag mig dig och pumpade i den.. cyklade med Nova idag! underbart! jag älskar att cykla, tycker det är praktiskt att göra det också.

Sen när hon behövde en paus så tog vi och packade väskan med en filt, Nova´s nya leksak (en kong) och vatten, sen gick vi ner till konsum och köpte en varsinn glass, det var jag som var in, så jag passade även på att köpa en varsinn bulle till oss..
Efter det så gick vi ner till gräsmattan vid sjön och bredde ut filten, åt glassen och myste!
Nova låg så snällt i skuggan med sin Kong-leksak! Hon tyckte mycket om den!

Dessutom köpte vi en rosa gris till Nova som grymtar när man trycker på den..
Den grisen är numer adopterad av Nova (på heltid), hon behandlar den som sitt barn, hon tvättar den, uppfostrar den och "skyddar" den mot Phoebe.. HAHAHA!
det bör tilläggas att Nova är skendräktig nu med en massa mjölk i tuttarna (vi har varit och fått medicin och hon ska steriliseras).. så hon ser denna gris som sitt barn!
Hon bar den hela vägen hem när hon fick den och hon sover med den om nätterna. hihi!


Sen ringde svärfar och sa att vi kunde åka och storhandla! härligt! TACK!!!
Det var verkligen behövligt, var ganska tomt i både kyl,frys och skafferi ändå handlade vi mycket förra månaden också..

När vi kom hem från storhandlingen så packade vi upp och kände oss väl till mods, då vi såg hur härligt skafferiet, kylen och frysen blev! och på bordet står en härlig skål med massa frukt i!

Nu på kvällningen tog vi en promenad med Nova, det är fortfarande varmt och skönt ute!

bjuder på lite kort som vi tog för någon dag sedan, jag säger bara KEBAB! ;-)




Jag och Helena tror även att vi hittat ett fall av fågelinfluensan!
Dessa två fåglar fann vi!
Vad tror ni?! har fågelinfluensan kommit till Östersund? eller är det mord? ;-)



Idag har vi även storstädat då vi har inhandlat ny mopp och mopphink, ja en massa nödvändigheter som man behöver för att städa.. NYA STÄDSAKER!!!
- yes!

Och en sak till, idag har vi ätit tacos! gott!!!!! :-D

/Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0