Xerox och jag.

Nu har jag och Xerox varit ute själva på en promenad med bus och lydnad.
Nova var hemma och fick ett märgben att tugga på under tiden.
Xerox var klockren idag! Han är så duktig!
Det är sådana här stunder som man undrar om man någonsin kommer att kunna
bli arg på honom igen? haha! :)

Ser ni hur liten han var?! ser ni honom överhuvudtaget?! hihi.


Dessa kort var de första vi tog på Xerox!


Lika som bär ;)


Liten har blivit STOR! :)
Xerox är nu 10månader och väger 47kg.
Han är ett energiknippe utöver det vanliga! halleluljah!
Denna hund älskar att arbeta och vill gärna göra det hela tiden!
Dessutom så vaktar han hemmet.
Men efter varje arbetspass så myser han gärna i soffan med oss.
han är mysig och man får många pussar av denna "lilla" kille ;)









Senare när Helena slutar sin praktik så ska jag ta med mig Nova och då ska bara hon
få vara med och mäta upp Helena, då kommer Nova att känna sig lite speciell, precis som
Xerox fick göra idag på promenaden :)

NOVA



Liten har blivit STOR! :) Nova är nu 3år och väger 40kg.
Hon är glad och tacksam! En helt underbar hund!
Men hon är ingen som älskar att jobba, men måste hon så är hon med
på det ;)
on ligger hellre på soffan.. men det var andra tider när hon var valp. *phu*.
Hon blir gärna nerbäddad i sängen med täcke och har gärna en huvudkudde
under huvudet. Då trvis hon som bäst ;)






Vi ska försöka ge hundarna lite mer ensamtid med oss.
Att en dag tar jag ut Nova och aktiverar henne medans Helena har Xerox och nästa dag byter vi vovve.
Det är nog bra för både dom och oss!

Jag saknar hjärtat mitt, så mycket när hon är borta!
Imorgon åker jag hem till Sandviken och Hjärtat är kvar här då hon har massa plugg som hon måste göra!
Kommer att bli tomt utan Helena.
Det är första gånger som jag åker hem själv och Helena stannar kvar här.. Undrar hur det kommer att bli jag.
Kännes tomt när jag tänker på det, men det finns ju telefoner och den kommer att gå varm ;)

Nu ska jag kraffsa ihop lite mat till oss så det finns middag tills gumman kommer hem.

Hittade denna på youtube.



/Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0