blandad kompott

Undrar om jag ska försöka mig på ett inlägg idag?
Kännde mig inte så motiverad till det, men ska försöka skapa något till er att läsa.
Jag har fått en vagel på ögat, sen känner jag mig sjuk.. lite iallafall.
Jag åkte på en bröstkorgslåsning utan dess like för någon vecka sedan, fick övningar att göra
av en sjukgymnast + att jag skulle äta alvedon/ipren en vecka, men det har inte hjälpt.
Jag vet att jag ska ringa igen, men jag tröttnar så hemskt på allt spring på den där hälsocentralen!
Jaja, hur som så trodde jag att det var slut på eländet.. men när jag satt i soffan här för 3 dagar sedan så
small det till i ryggen! Neeeeej! ryggskott! akut ryggskott!!! 4:e gången nu!
Trodde det var 3:e gången gillt det hette? nu hoppas jag på 4:e gången gillt!
Vad har hänt annars då?
Jo för 4dagarr fick Nova följa med mig dit jag brukar jobba, vi gick dit och hälsade på.
Vi solade och mådde gott i solen, fick mig även lite kaffe! :)
Sen gick jag och Xerox runt lillsjön, där träffade vi på 5-6 hundar, han skötte sig exemplariskt!
Inte ETT ENDA utfall! Jag blev mäkta stolt och tänkte att det vi gjort för att få bort som tagit skrud!
Men tji fick jag! Så fort vi var inne på området igen (där vi bor) så kom det tillbaka! BLAJ!
Det är bara att fortsätta öva! Ska ta honom idag också och ut och gå, möta andra hundar. Korrigera, berömma, korrigera och berömma.. Tills han förstår att man INTE gör sådana fula utfall som han gör!
Men jag tycker ändå att det blir bättre..
För i förgår när vi gick förbi en hund så började den hunden att skälla, Xerox gjorde samma tillbaka, jag blev arg och han slutade, sen direkt efter det mötet mötte vi en till hund och då började han nosa i backen!!! Annars brukar ahn bli så fixerad vid hunden vi möter! Så jag måste nog säga att han gör framsteg ändå :)
Man måste se det possitiva och det "lilla" att han nosar i backen vid möte av andra hundar (har hänt 2 gånger sista två dagarna) kan faktiskt vara början till något underbart! hoppas jag! :D

Annars är Nova skendräktig! inte kul! Hon är loj och sur.. mest hela tiden.. *skrattar*...
Hon var ju hos Helenas föräldrar när hon löpte! Hade det inte varit för dom så hade jag nog tagit livet av mig!
Fy fan vad Xerox vart jobbig! det är ju visseligen inte hans fel, men det var mer än vad både jag och Helena mäktade med! Så Nova fick vara hos Helenas föräldrar!! Det var guld värt! *phu*..
När hon kom hem var han iallafall lugn och då jäklar om han försökte ta sig upp i baken på henne, hon satte åt honom så att han flög.. det är bra det! Han ska veta vad han får göra och inte får göra!

Måste även hylla våran underbara uppfödare Inger!
Vilken kvinna det är!
Hon är snäll, besitter en jäkla kunskap om rasen (över 40års erfarenhet) och ger bra råd!
Jag vill lära allt jag kan!
Tack Inger för att du finns där för oss i vått och torrt!!!!!!
världens kram till dig!


Nu är det slutskrivet för idag!
Ska ner på arbetsförmedlingen nu!
cykla eller gå?

/Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0