städ och tvätt..

Snart har vi tagit oss igenom den här dagen också.. Både jag och Helena är krassliga, jag har öronvärk och Helena mår illa och är inte alls på topp.. Stackars älskling :-(

Ikväll så blir det bara lugnt, ska bli skönt, tycker jag. Vi behöver det både hon och jag.

Idag har helena varit hos optikern.. Hon fick prova linser och kom ut och var alldeles tårögd, jag trodde hon grät.. hahaha!
Sedan sa hon att hon kände sig ledsen, för hon hade haft linserna i.
Hon såg bra i dom, men fick tyvärr ta ur dom, då hon ska få prova några andra, eller hur det nu var.
Det blir bra för min prinsessa att hon får linser eftersom hon ser så dåligt
(det är åldern som gör sig påmind, men det pratar vi inte högt om) ;-)

När vi kom hem efter optikern och långpromenaden/lekstunden med Nova så kom Helena på den alldeles ypperliga (humpf) ideén att vi skulle tvätta och städa..OJ vad KUL! haha.. ja, men vad gör man inte för kärleken? (sa jag med glimten i ögat och med ironi i rösten)..

Nej nu ska vi laga mat här.. och glömma tvättstugan för ett tag!

tjolahopp! :-)

/Angelica



Man ska inte klaga...egentligen...
Tänk vad bra vi har det, det är bara att slänga in kläderna, ha i lite tvättmedel och sköljmedel och trycka på en knapp så sköter tvätten sig självt..

Och gott luktar det också..


Kommentarer
Postat av: Ellie



Jaa det ÄR ju för tur att det finns tvättmaskin! För på BALI har man inte många tvättmaskiner. Och här i FALUN får man inte använda dom så ofta heller när man känner centrifugen som går på högtryck hela tiden tack vare de kära folken Bosnien-Herzegovina, Albanien och Libanon!

2009-03-11 @ 19:37:09
URL: http://elliefant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0