Helena och näsblod.

Idag knockade jag Helena.. herreguuud!

När jag var liten och någon skrämde mig, så vände jag mig automatiskt om och flaxade med armarna, några gånger så slog jag någon av mina bröder ordentligt... Det var ju inte meningen, det var ju en ren reflex!
Mamma frågade varför jag gjorde så och jag sa att jag hade blivit rädd och att det var en ren reflex, att det inte var meningen och allt sådant. Då sa mamma - Men ta bort den reflexen då!
Jag försökte, men idag vet jag att jag inte har lyckats!

Idag tvättar jag..
Jag gick ner i tvättstugan, tumlaren var på och likaså tvättmaskinen.
Mitt i allt så ser jag i ögonvrån hur det kommer in  någon och flaxar med armarna upp och ner.
Jag vänder mig om och flaxar, min knoge kommer på...HELENAS... näsa och hon börjar blöda mycket näsblod!
Herreguuuud!
Hon går ut ur tvättstugan och håller sig för näsan.. jag går efter och frågar hur det är (?!) hon säger - Jag ska nog gå upp jag..
Sedan går hon upp. Jag står kvar i tvättstugan och funderar.. vad fan hände?...

Blev lite full i fniss, men tror att det är för att jag blev lite chockad.

Sedan går jag upp efter henne, frågar hur hon mår.. Då börjar hon fnissa! Åh gud så skönt det var!
Men hennes näsa var alldeles svullen och blödde och hon börjar prata om att hon minsann ska operera den om den blir sne.
(jaja)..
Sedan ringer hon till sin mamma och pappa och berättar vad som har hänt. (medans jag sitter bredvid och skäms)..
Hennes mamma kommer hit, för hon har lovat att komma och kolla på näsan så den inte var bruten.
Hon kommer hit och konstaterar att den inte är det (phu) men att den är svullen och att Helena kanska kan få en blåtira, då man kan få det när man fått en smäll på näsan.




Sällan jag ska ställa till med någonting. haha!
åh gud älskling, förlåååt!

Men det var ganska komiskt ändå.. har vi konstaterat såhär i efterhand... *fnissar*..

Nu är jag benägen att hålla med min kära mor om att dessa reflexer MÅSTE arbetas bort! ;-)

Men HUR?

/Angelica

Kommentarer
Postat av: Jessica

asg haha det dära inlägget förgyllde min dag( den började dåligt)(förlåt helena) men haha precis så är jag med,blir ja rikigt rädd så smäller det fast det inte är meningen,tur att näsan inte var bruten iaf:)

2009-03-18 @ 11:07:58
URL: http://jessicalejonhearth.blogg.se/
Postat av: Helena

Kan ju tala om att det gjorde väldigt ont!!!! hahah men tur att jag förgyllde någons dag;)puss

2009-03-18 @ 12:38:09
Postat av: Syster Yster

Nanni.. Kan ju tala om att jag gör PRECIS samma sak!

Jag flaxar hej vilt med armarna om ngn skrämmer mig..

Så.. Det måste vara en "pappagen"!

2009-03-18 @ 13:27:08
Postat av: Pappa Hans

Det där med gener ??? Jag flaxar väl inte ??

2009-03-18 @ 13:53:23
Postat av: Angelica

hahahah! ja det är nog en pappagen! ;-)



2009-03-18 @ 15:58:04
Postat av: My

hahahaha guuud va kul!! Angelica man får inte slå sin flickvän ;)tur näsan inte va bruten då!

2009-03-18 @ 17:23:07
Postat av: Angelica

hahah! Ja det var en himla tur det.. tur att det bara blev lite fla så jag inte vände mig och och verklligen slog.. men TÄNK om det hade varit en granne då?..HERREGUUUUD!

2009-03-18 @ 19:18:52
Postat av: My

hahahaha ja fy fan vad illa de kunde gått då. aaaaaaahahahahahahahaha fy fan du hade gjort en TKO om de hade vart en av tanterna ju.

2009-03-18 @ 20:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0