lite av varje.

Hej alla läsare!
Nu har vi kommit in från en promenad med hundarna, idag gick vi en sväng i skogen och körde lite personsök!
Nova är ju kung (eller om man säger drottning?) hon är grym att använda nosen, så vi funderar faktiskt på att börja köra spår med donnan, så hon får göra något hon tycker är kul :-)
Nova är ju inte en sådan där rottweiler som är speciellt arbetsvillig, hon ligger faktiskt hellre på soffan *skrattar*, men när det gäller spår så vill hon faktiskt jobba, det är roligt att se!

Vad gäller Xerox så kommer vi att få en till stjärna i familjen! Han är grym att använda sin lilla nos! Han spårade lätt upp mig och helena, fast vi inte gjort personsök så många gånger, har faktiskt inte tränat speciellt mycket alls med honom, utan njutit (oftast iallafall) av valptiden så länge som möjligt, skapat band och tillit, men nu väntar utställningar och spår för den lille! Så fort det blir en utställning här omkring så kan ni räkna med att se oss på banan!
Vi får visserligen möta dom som är 9månader och Xerox är ju bara 6månader, så 9månaders hundarna är ju mer utvecklad och allt sådant, men vi får se det som träning tills lillen har växt på sig!

Annars så har dagen i sig varit bra, vi har varit ner på stan och faktiskt, tro det eller ej, ätit lunch!
Vi unnade oss det, vi brukar ju inte ha råd att gå ut och äta, då Helena pluggar och jag stämplar, men nu när jag har haft jobb så fick jag lön för förra månaden nu! Och jäklar man kan ju leva lite också! :-)

Sedan så måste jag berätta en rolig sak.
Idag när vi satt i soffan och kollade på projekt runway så satt vi och åt grodor.. ja det låter konstigt, kanske ska säga godis grodor, hur som helst, dom här grodorna finns på RUSTA och är så jäkla goda, det är sådana där hårda som man suger på, dom är i olika färger och med salt inuti! (säger bara mums)!...
Hur som haver så satt vi som sagt i soffan och sög på dessa, vi drack även en kopp te.
Tydligen så har Helenas groda tagit slut så hon sträcker sig efter en ny... Bara det att hon trodde att jag satt med hela "grodburken", men det var ju i själva verket mitt TE!
Jag ser hur hennes lilla hand travar mot min te-kopp och jag säger " nej Helena, nej!"..
Men hon var helt okontaktbar...
PLUMS, så har jag hennes fingrar i hela min te-kopp!!
"ojdå, jag trodde det var grodorna"...säger Helena.
det var lite komiskt tycker jag :-)



en mysig Phoebe


Våran lilleman som vill mysa på morgonen


och morgonvovvar!

Nu lite bilder från sandviken

Bara Nova som fattades och Phebban såklart!


Här är Dixie! en sötis! :-)


I sthlm på hotellet.




Jag älskar dig Helena Jacobsson! Du är den vackraste människan på jorden!
Du ger mig så mycket och jag är tacksam för varje dag som jag får med dig!
Kyss!

/Angelica

Kommentarer
Postat av: Helena

Meeeen hallåååå jag kan väl inte hålla reda på när du dricker te heller;) tur att det var svalt;) Jag älskar dig mest av allt på hela jorden och du är den vackraste, sötaste, snällaste o bästaste tjej som man kan ha- så det så!!!!!:) Du är så go att jag vill äta upp dig, men det kan jag inte för då tar du slut!!! PUSSSSS

2009-08-10 @ 22:10:59
Postat av: Jessica

Tur att du inte brände dig,dom dära grodorna lät goda:)

2009-08-11 @ 09:31:38
URL: http://jessicalejonhearth.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej

Vilken härlig blogg! Ni är bara för söta ni två o allra sötast är lilla Dixiegumman. Kommer alltid vara min "lilla dotter", var hon än bor!

Kramar i massor o man blir glad bara av att se er på foto tillsammans =)!

2009-08-11 @ 10:35:44
URL: http://www.belgervitesse.se
Postat av: Angelica

Nina: tack så mycket! Ja Dixie är underbar! så himla go! mamma o pappa + alla syskon älskar henne, även jag och Helena! haha :-) dessutom är hon och Nova jätte kompisar, mysigt!



kram!!

2009-08-11 @ 11:50:20
Postat av: Papsen

Ja jag säger då de !! Helena ska alltid lägga fingrarna i blöt...........

2009-08-16 @ 12:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0