vilken överraskning!

Idag fick jag ett sms av Helena att jag skulle höra av mig när jag gick från jobbet och det gjorde jag.
Jag fick även sluta lite tidigare idag!
Jag skyndade mig hem och när jag kommer innanför dörren hittade jag denna lapp på golvet:


Jag sprang till köksbordet och där låg ett brev:



Jag gjorde som jag blivit tillsagd och klädde på mig varmt och skyndade mig iväg....vad kunde hon tänka sig hitta på?! Jag var så nyfiken, men kände att det var någonting mysigt för hon gör bara mysiga saker för mig!
Jag gick upp i skogen bakom coop men såg inte till Helena eller hundarna,
skickade ett meddelande och frågade vart jag skulle???
Hon svarade att jag skulle till "skjulet", en grillplats som ligger alldeles där i närheten!
Jag gick dit och Helena vinkade in mig i skogen, hundarna kom i racerfart och mötte mig!
Jag gick in i skogen och såg att hon hade satt 3 stubbar som ett bord och två stolar. På stubben i mitten som var bordet hade hon ställt ett värmeljus i en liten ljuslykta och rosenblad på stubben!
Jag slog mig ner framför henne och hon tog fram en termos med soppa!! varm och god soppa som hon hade gjort själv! currysoppa med massa godsaker i, bla kyckling! :)
Till det hade hon bakat bröd, nybakt bröd och soppa i skogen med hundarna springandes lösa, kan det bli bättre?!
Vi pratade och skrattade. Berättade om våra dagar och skrattade lite till, vi hade det helt enkelt så mysigt som man bara kan ha det - enligt mig!











Mätta och belåtna begav vi oss hemöver.

Väl hemma så tog jag ett varmt bad medans Helena sprang runt och pysslade med någonting. Jag analyserade inte så mycket över det utan fortsatte bada. När jag låg under vattenytan med både öron och ögon så känner jag hur någonting trycks mot mina läppar, jag blev ju såklart livrädd och flög upp med vatten rinnandes över ansiktet och ryter:
- VAD FAN GÖR DU?! DU ÄR JU FAN LIVSFARLIG! MAN KAN FAKTISKT FÅ VATTEN I LUNGORNA AV SÅDANT DÄR!!!

Så ser jag på Helena och hon står där som ett ljus (alldeles som "vadå, vad har jag gjort?"), också håller hon en chokladbit framför sig och svarar - jaa, men jag tänkte bara ge dig lite choklad!

haha, det var ganska kul såhär i efterhand! *skrattar*..

Ja, hur som haver så tillade hon också mitt i allt tumult att "kom till sovrummet sen så får du massage".. Då blev jag snäll igen! ;)

Lallade in i sovrummet och där hade hon tänt ljus och hade musik.
Fick massage och sedan lade hon det som låg fel i ryggen till rätta! Så duktig tjej har jag! hah! ;)

Dagen har varit underbar! Har världens bästa tjej och är SÅ otroligt lycklig!
Kan aldrig tänka mig att vara med någon annan överhuvudtaget!

Jag älskar dig min prinsessa!

Tack för en underbar dag!


/Angelica

Kommentarer
Postat av: Ellie

Åh, mitt hjärta smälter! Ni är väl för goa med varann :)

2010-03-23 @ 21:09:14
URL: http://elliefant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0