städning på schemat!

Idag pimplas det kaffe och solen skiner.
Jag har en enorm träningsvärk i benen då vi körde vårat benpass i förgår! AJ!
Xerox ligger i hallen och väntar på att få gå ut, ska gå en sväng med honom om ett tag.
Jag städar idag. Skulle ha tvättat också, men så fanns det inget tvättmedel, då blir det liksom fel.
Gick till coop och handlade tvättmedel när dom öppnade vid 09.00.
Blev ett tvättmedel för 15kr denna gång, har inte råd med något dyrare..
Ska bli skönt att få jobba i sommar, tjäna lite pengar, tjäna mer än vad jag får på mitt aktivitetsstöd från arbetsförmedlingen/försäkringskassan.
Ser fram emot att jobba i sommar :)
Sen kanske det löser sig med jobb framöver också? man vet aldrig.
Det där med att inte ha ett jobb är en ständig oro, man pusslar och pusslar för att få ekonomin att gå ihop.
Det är jobbigt, varenda månad är jobbigt! Men så fort det släpper och jag får ett jobb, så får vi det bra :)
Det är tur att vi är lika jag och Helena, bara hundarna har mat så löser sig allt! Vi klarar oss ju alltid på något sätt, jag och Helena.

Idag är Nova med svärfar på jobbet :)

Nä nu ska det pimplas lite mer kaffe sen ska jag ge mig på golvet och gnugga det skinande blankt, igen!

Taget nyligen


hepphepp!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jösses han blir bara mer och mer lik Plexus, så underbart att se!!...:)

Ni gör ett toppen jobb med lillkillen...som inte är så liten mer!!..;)

Kramar på er och tusen tack för bilderna!!!..:)

2010-03-15 @ 21:56:21
URL: http://www.redvillas.se
Postat av: Jenny

Det är ett ständigt gissel det där med pengar. Innan jag gick hem på föräldraledighet så blev jag också arbetslös så nu har jag inte så mycket i ersättning =o( men som du skriver, allt löser sig.

Svar:Amen! Håller helt med, vi har heller aldrig träffat någon elak Rottis, men väl så många elaka små hundar som skäller och gör utfall och ändå är det alltid min goding till hund som får höra att han är så hemsk fast han inte gjort ett dugg. Hejja Rottisarna!! =o) Kram på er

2010-03-15 @ 22:43:16
URL: http://www.metrobloggen.se/alltpaengang
Postat av: Angelica

Johanna: Vad kul att höra! :)

kram på er också!!!



Jenny: ja pengar är inte lätt! huvva! men man ska ju känna att man lever också ;) hihi..

Ja småhundar är inget att räkna med det inte, sen finns det ju givetvis snälla sådana också!

Det handlar om människors okunskap den där dumheten dom har för sig om att rottisar skulle vara elaka! Inget att bry sig i, det är då det är så bra att själv ha rottisar och kunna visa upp dom, låta dessa okunniga folk träffa dom! Dom brukar iallafall byta åsikt efter ett möte med en rottweiler :)

kram!

2010-03-16 @ 07:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0