operation och löss

Nu vet vi vad det är som gör att Xerox har kliat och kliat sig!
Han har fått löss! Vet inte hur eller av vem, men det smittar ju ganska rejält dom där lössen!
Så nu blir det avlusning för både Nova och Xerox!
Vi gick och köpte frontline igår efter att vi vart hos veterinären.
han har även en knöl i halsen som vi ska ta bort, men då måste han sövas så han måste vara
avlusad först och främst.
Detta betyder att hans operation måste gå före min tatuering. skit! haha..
ja, jag kan alltså inte göra bakgrunden och fylla i det vita som ska vara i vingarna denna månad!
Om vi skulle åtgärda både knölen i halsen och bursiten han fått på armbågen (ledvätska som samlas för han är så tung, eller ligger tungt, har alltså inget med lederna att göra och påverkar INTE resultatet på röntgen som ska ske sedan) så skulle det gå på 5-6000kr! så det är bara att hoppa allt denna månad och nästa, bara att börja spara och ringa försäkringsbolaget!.. Plus att veterinärskostnaden igår gick på 825kr! ja, dom tog ETT blodprov på honom också inför operationen! och frontline gick på 302kr!
Så denna månad är precis som den förrra, PANK!...
Men hundarna går först, så är det.. Vi har iallafall hunnit storhandla denna månad (tack och lov) så vi har mat i frysen, kylen och skafferiet! phu!
Förra månaden var det värre än värst, då levde vi på bröd och vatten tillslut.. haha, nja nästan iallafall ;)

Helena är som vanligt på praktiken, solen lyser och jag borde egentligen klä på mig och ta en hund i taget (för att dom ska få lite tid ifrån varandra), gå långa härliga promenader och mysa med dom! Men jag orkar inte, inte än iallafall..

nedbäddning av Rottis.


/Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0