hundarnas föräldrar + Phoebe

Nu sitter jag här med litre gröt och en hårdbrömacka.
Gud vad jag saknar Helena!
I morse när hon gick till skolan så var jag så trött, att jag bara minns kyssen jag fick av henne.
Jag saknar,saknar,saknar och SAKNAR!! vill att hon ska komma hem nu!
Hon går heldag idag, SUCK!
Tur att jag har två vovvar + en katt att roa mig med ;-)

Nova : hon är rolig och så snäll! Hon älskar att gå i skog och mark, då blir hon så himla busig och får nå rus!
Hon är tålmodig och accepterande. Hon älskar sök och är jätteduktig på det! Men hon är samtidigt lugn och fin inne, hon sover och gör inte mycket väsen av sig alls.
Något jag alltid sagt INNE=lugn,tyst och fin och UTE= fart,fläkt och bus och hon är mönsterhuden på alla sätt och vis!
Hon är så älskvärd den här hunden!!!! Finns INGEN som henne!
När Helena kom in i vårat liv så älskade Nova henne från första stund!
Helena är så duktig med Nova, hon är underbar på alla sätt och vis och det är lika mycket hennes Nova som min!

Novas föräldrar (hon har tyvärr ingen stamtavla) Tyson (längst bort i bild) och Blanca (närmast hitåt)


Tyson + Blanca Resulterade i underbara snälla Nova









Xerox: Är så ny i familjen men han har då jehu(n)da-mig en personlighet utan dess like! Det första jag märkte med ero var att han hade en jäkla bra näsa!! Han spårade upp ALLT!
Jag märkte detta hos mina föräldrar, när vi nyligen hade hämtat hem honom, han kom då och bar ett mörgben i munnen och jag la undan det, när han knatade ner till dom andra hundarna.
På kvällen när vi skulle gå och lägga oss så ser jag hur hans nos börjar på att arbeta..
Vänta nu,han är 8v, vad gör han?! (Nova har jag mer fått träna upp på sök och sådant) jag blev lite paff men satte mig för att titta. å rätt vad det är så sätter sig lillen under fönsterbläcket (där märgbenet ligger) och piper..
Då förstod jag! Han hade fått vittring på mörgbenet! hahaha!
Sen dess så ser man han och hans nos dagligen.. som när han spårade upp ett par trosor för några dagar sedan, UTE!
Han spårade upp ett par trosor UTOMHUS! och är precis 9v!
Ska bli så kul att få träna ordentligt med honom! Det blir spår för denna herren! + utställning! och där hoppas vi på fina resultat! det är mycket fart och fläkt i denna lilla kille! så fantastiskt kul!
Xerox har dock inte förstått det här med att vara lugn inne och att det är bus ute.. men han är på god väg!
Nova är en duktig läromästare!

Xerox pappa Plexus (Redvillas kennel).. Visst är det en ståtlig hane? halleluljah! Undebart vacker!




Xerox mamma J-Lo (Hyttbackens kennel)


Så Plexus + J-Lo resulterade i detta stjärnskott







PHOEBE: Katten med stort K! Här har vi en underbar katt och hon är så tuff!
Hon har till och med lyckats sätta illbattingen Xerox på plats.
När han jagar henne så flyr hon inte, utan hon står kvar mitt på golvet och tittar på honom.
Han skäller och studsar runt henne, naggar henne ibland, men hon bara tittar på honom, ibland fräser hon och då blir lillen rädd. haha! Har till och med hört Pheobe morra åt honom.
Hon är fantastisk denna katt! en riktig pärla!




/Angelica


Kommentarer
Postat av: My

Plexus var riktigt stor o fin! lite lik min brors förra rottis (som förövrigt oxå hette Plexus)

2009-05-13 @ 18:05:29
Postat av: Angelica

ja han är riktigt fin den killen!

2009-05-13 @ 19:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0