blandad kompott

Igår tog jag Nova upp i skogen på en promenad medans Helena var hemma med lillen.
Vi hade det trevligt, kastade pinne och gjorde massa sök lekar.
Nova var lycklig.
Vi gör så att varje dag tar vi ut Nova ensam, så hon får komma ifrån Xerox ett tag och sedan så ägnar vi all tid åt henne och igår var det min tur, Helena hade i förgår.
Det funkar bra..
Kort sagt kan man säga att den som har natten (med Xerox) får vara fri från långpromenader och sådant dagen efter, så då får den andra,som sovit hela natten, ta Nova och tillfredsställa henne.

utsikt från berget.




Annars så fungerar det jättebra med Nova och Xerox.. katten Phoebe är dock ganska utsatt, men även hon fräser ifrån när det blir för mycket.
Xerox är en kille med mycket fart och fläkt, det ska hända saker hela tiden, oftast är han så övertröttad (eftersom valpar ska sova så pass mycket) att han inte känner hur trött han är och då blir han rent utsagt ett litet odjur som bits det hårdaste han kan, rivs, morrar och har sig.
Men jag kan trösta mig med att Nova var 20 resor värre(idag är hon en underbar hund), stackars Helena däremot har inget att jämföra med.
Jag hoppas att detta med hans utbrott blir bättre snart.
Den här killen behöver verkligen en fast men kärleksfull hand, då det är så hemskt mycket GO i honom.
Man får inte släppa en tum!

Det ska bli fantastiskt roligt att jobba med honom, blir även utställning!
Ser fram emot att få se den lilla växa upp!
och uppfödaren är mycket stolt över hans fina utseende, då han har en fantastiskt fin teckning och är mycket fint och grovt byggd redan nu.

Imorse bagav vi oss till "backen" och busade lite.


Lite träning på ""sitt" o "ligg" med Xerox


Mys i solen


/Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0