en massa pengar.

Jag är så satans trött om dagarna nu... Det är så trist och jobbigt!
Helena är duktig och pluggar, går upp tidigt och iväg till skolan för att sitta med Lina och plugga många timmar!
Dom är så duktiga!

Själv är jag hemma, söker jobb, städar, diskar, lagar mat... TRIST!
Jag vill så gärna ha ett jobb! Men kanske att man får in en fot nu till sommaren! *hoppas, hoppas*
Idag har jag skickat iväg 4 ansökningar.
Fick avslag från The Phone House idag, TACK gudarna för det!!! *phu*.. ville verkligen inte jobba där, men var tvungen att skicka in en ansökan. Jag är inte den sortens människa som kan "pracka" på folk och tjata om att "den här är bra, därför att, köp den, gör si gör så..".. Jag avundas dom som faktiskt kan det, eller sitta och ringa runt till folk och sälja saker, jag skulle också vilja kunna det, men jag kan INTE! det går inte.

Så nu hoppas jag att man får svar på de andra ansökningarna som jag skickat in.
Sen har älsklingen lovat att följa med mig upp till lillängen..Om det hette så? det är iallafall där dom har JULA, RUSTA och massa andra affärer.. Tänkte slänga in lite CV:n där med. Så KANSKE!!! (håll tummarna för mig)...

Idag har Nova och jag varit ute och busat. slängt pinne och sprungit i skogen.. Hon tycker om att bli jagad, springa förbi mig och liksom "finta" mig. haha.. jag brukar klappa henne på rumpan när hon springer förbi och då vänder hon och springer förbi igen.. och jag klappar henne på rumpan igen.. Då gömmer hon sig bakom ett träd tills jag ropar och då kommer hon i full kareta igen. *fnissar*, hon är så rolig.

Tänk vad bra jag har det! En tjej som fullkomligt älskar hunden som kommer in i hennes liv, tar ut henne på morgonen, myser med henne, leker med henne. Nova älskar Helena och det känns jättebra med allting!
Jag har VERKLIGEN haft tur och jag skulle ALDRIG byta bort någonting i mitt liv just nu.. eller jo, kanske ekonomin, då den inte är på topp! :-(

Om jag hade haft mycket pengar, så skulle jag ha lagt massa pengar på naturfonder,startat upp djurhem i andra länder och anställt många människor så hundarna fick riktiga promenader i skog och så dom fick bada i sjöar och stimulera hjärnan!
jag hade lagt pengar på forskning av reumatism  cancer och aids.
Jag skulle ha haft ett vackert hus, med så mycket mark det bara går att äga.
Jag hade vela bo på landet med Helena, men inte allför långt från stan.
Men jag hade vela ha så mycket tomt att man
inte hade grannar, så Nova och Phoebe hade kunna springa fritt.
Sen hade jag skämt bort Helena till max!
och sedan hade jag skänkt en massa pengar till mamma och pappa, så dom kunde unna sig saker!

Jag hade ju gjort mycket,mycket mer än det här, men skulle jag skriva allt så skulle det bli ett sådant långt inlägg.
Vad hade ni gjort om ni ägde en massa pengar?

Phoebe och Nova


Phoebe


Baby



Nu ska jag fortsätta laga mat!

/Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0