dagen idag.

Idag har jag varit på arbetsförmedlingen och jag fattade ingenting av vad dom sa.
Jag kommer tydligen inte att stämpla genom A-KASSAN längre utan genom försäkringskassan?
Precis när man kommit igång och fylla i stämplingskorten, så ska det ersättas med ett nytt system, som jag verkligen inte fattar någonting av!
Ska gå igenom alla papper sen och se om jag förstår..men jag tvivlar på det.
Jag var tvungen att göra så också, annars skulle jag inte få stämpla?! Snacka om att ha ett eget val, icke!
Nu är det jobb som jag måste ha! På en gång!
Det är väl därför dom gör såhär också... det ska vara så krångligt som möjligt att vara arbetslös.
Men jag då (tex) och alla andra som faktiskt VILL ha ett jobb, dom krånglar ju till det för oss med! Jag vet att det finns dom som lever på att vara arbetslös och mår bra av det, men jag gör inte det och vill inget hellre än att ha ett jobb!


Helena är i skolan och pluggar med Lina, hoppas verkligen att dom klarar den där tentan!

Jag och Nova har varit ute och promenerat, det var skönt väder idag. Efter promenaden satte vi oss och solade. skönt!

Nu ska jag läsa papper och ringa lite samtal..

tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Annika

De blandar in försäkringskassan för att de då kan avskriva er som arbetslösa o ni står med i "åtgärdsprogram" som det så fint heter istället... Alltså är ni inte arbetslösa längre o statistiken ser bättre ut trots att vi får fler o fler arbetslösa dagligen..

De har gjort samma grej med syrran.. Jag har faktiskt sluppit, än så länge.. Peppar peppar...

De borde ju inte få göra så tycker man ju, för det vore ju bättre om man ser svart på vitt hur många arbetslösa vi har.. Men kan man smussla så klart man ska...

2009-03-24 @ 18:32:56
Postat av: Emma

Det suger att vara arbetslös :( well hoppas att du hittar ett jobb och slipper allt krångel P&K på dig!

2009-03-24 @ 18:53:24
Postat av: Angelica

Annika: Ja det är rent utsagt förjäkligt.. förstår inte alls grejen.. STOR suck!



Emma: ja, jag hoppas också på att hitta ett jobb snart. Vill ju inte jobba på RUSTA igen, så jag vill söka mig någonannanstans.. Annars hade det ju varit lätt, eftersom dom har RUSTA här också. Men jag vill INTE!

2009-03-25 @ 08:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0