Box med STORT B

Nu har vi varit och tränat BOX jag och hjärtat.
Det är det roligaste jag har varit med om, Helenas kordination är inte att leka med! fnissar!
Jag är inte heller i världens form då jag har kommit på att min kondition är asevärt mycket nedsatt!! Herregud att rökning kan göra en så ont! (dags att sluta).

Men detta inlägg tänkte jag faktiskt berätta mer om Helena är om mig.
Då det är hon som står för underhållningen. Måste bara börja med att skriva:
-  BABY JAG ÄLSKAR DIG! OCH JAG TYCKER ATT DU ÄR BÄST OCH GJORDE ETT SÅDANT JÄVLA BRA JOBB!!!!!!

Så.. Då kan vi börja. ;-D
Vi kom in i salen och när vi skulle hämta handskar och "kuddar" så står det en kille och sparkar och slåt mot sin kompis, det första jag tänkte var : "aha, han tycker han är macho!" SUCK!
Oj förlåt mumlade han och log mot oss och flyttade sig från dörröppningen så vi kunde gå in och hämta våra saker.
Sagt och gjort så gjorde vi det och sedan knallade vi in i träningslokalen.
HALLELULJAH! Killen som trodde han var cool, var tränaren.. så han stog säkert och visade någon hur man gör en spark och ett slag.. (wops, dags att sluta ha förutfattade meningar om folk, Angelica?)

När träningen satte igång så stog jag och muttrade över att det inte alls var någon träning utan mer balett.. "Är det såhär lätt? vad sjutton gör vi här? det här blir ingen som helst match!" (skrattade lite inom mig själv också)
SEN satte helvetet igång på ALLVAR!

Helena och jag står ganska långt bort (för att inte bli sedda av tränaren) MEN han ser oss! han ser oss så bra.
Det första han gör är att kliva ner från sin lilla "platå" och gå direkt fram till Helena och visar henne HUR man ska slå.
Jag ser hur Helena skäms lite, men säger snällt  "ja"
(Jag lyckas hålla mig för skratt)
Sedan studsar han upp på sin lilla platå igen och sätter igång som om han vore en militär.
Efter ett tag när vi har bytt övning (vi står och slår i luften) så har vi övergått till att sparka i luften..
- Vad tror ni killen gör?..
Jo han hoppar ner från sin platå igen, knallar fram till Helena och visar henne HUR man ska sparka och nu visar han inte en gång och inte nöjer han sig med två heller..
Utan han får Helena att stanna upp och titta på honom (vilket det känns som att resten av salen också gör, fast det gjorde dom ju inte) sedan visar han en tredje gång och Helena säger "jaha, såhääär??!" sedan sparkar hon av bara tusan.. "ja precis så säger han och joggar fram till sin platå igen och hoppar lätt och vindigt upp och ställer sig igen"
(Vid den här tiden har jag blivit så full i fniss att jag inte kan hålla mig hur jag än försöker, ni skulle ha sett Helenas min, man såg hur hon tänkte "vad gör jag för fel? jag gör ju rätt.PUNKT"
Jag fnissar hejdlöst när han vänder sig om och är påväg därifrån och kan inte kolla riktigt på Helena då jag hör att hon fnissar också)
SEDAN så kör vi igång med parövningarna, skönt tänker jag (säkert Helena med).. Nu ser han oss mindre..
MEN karln har ögon i nacken!!! Han är på mig och säger att jag ska slå rakt och INTE så luftigt.. (skit också han tänker inte lämna oss ifred)..
Sedan så försökte han lära Helena NÄR hon skulle "ducka" för slag, men det resulterade bara i att Helena stog och duckade hela tiden och glömde bort slagen hon skulle dela ut! Så det gav han upp ganska fort med att tillägga :"Jaaa, sådär kan man ju också göra.."

Jag höll på dö i skratt och ni vet när man inte kan andas från början (för man är så anfådd) så går det inte att skratta utan att typ börja gråta..

SIST MEN INTE MINST
By Helena her self:

Den sista övningen var sjuukt jobbigt då vi först skulle slå massa slag, kuta, och sen krypa som sälar tillbaks och göra om hela proceduren. den 3:e gången när vi skulle krypa som sälar gick det så trögt att jag ställde mig upp och började kuta, men till min förvåning kommer instruktören och drar tillbaka mig där jag var och då fick jag minsann säla den sista biten igen!! Just då tänkte jag- jag är hellre tjock än genomlider detta! Men nu så här i efterhand så känns det rätt skönt och jag är nöjd med min insats:)

keep on boxing!!
/A & H

Kommentarer
Postat av: My

Va fan där skulle man ju vart med o sett dig helena!!! :D

2009-03-09 @ 18:35:30
Postat av: Angelica

ja du hade garvat ihjäl dig! Var såå kul! bästa bo passet jag har varit på någonsin! hihi!

2009-03-10 @ 11:57:53
Postat av: Jessica

haha vilken dryg snubbe helena vill ju göra so hon vill och det tycket ja du ska fortsätta göra <3

2009-03-10 @ 13:31:47
URL: http://jessicalejonhearth.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja du har så rätt Jessy, jag gör allt på mitt sätt;)

2009-03-10 @ 15:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0